torsdag 11 september 2014

Förbesiktning

Igår var det förbesiktning av huset.
En besiktningsman, byggledaren och jag gick runt och synade huset i fogarna så att säga.

Per och jag har ju redan varit och kikat i huset några gånger. 
Vi hade sett en del små skavanker som vi skrivit upp på en lista som jag hade med mig när vi undersökte rum för rum.

Jag har aldrig varit med på en besiktning förut, så det var intressant att se var ribban ligger.
Besiktningen vilar på ett rätt så gediget regelverk så det lämnas inte så mycket tolkningsutrymme. Antingen är det ett fel eller inte.

Vi fick ändå gehör för de allra flesta punkter som vi hittat och sen hittade besiktningsmannen några till.
Huset besiktigades medsols: hallen, köket, vardagsrummet, passagen, badrummet, tvättstugan, kontoret.
Sedan inspekterades trappan, övervåningen och balkongen innan vi gick ett varv utvändigt.

Inga stora eller katastrofala fel hittades så klart, men de som hittades skall förstås ändå åtgärdas innan slutbesiktningen då de förhoppningsvis skall vara noll.
Slutbesiktning är bokad till onsdagen den 17 september och då är det även tänkt att vi skall få tillträde.
Så spännande nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar