måndag 1 december 2014

Flytt!

Fredagen den 28:e november var det så dags att ta farväl av Majorna och säga Hej till Floda på riktigt.

Astor fick sova över hos föräldrarna då vi skulle kliva upp tidigt.
Vi duschade och gjorde oss i ordning. Slängde duschdraperiet och packade in det sista lösa i bilen.

Strax efter kl. 8 kom två stadiga män från Skandinavisk Flyttservice och började bära ner våra möbler till en lastbil.
Det tog inte mer än 45 minuter, så de åkte iväg strax före kl. 9.
Per tog vår bil och visade vägen samt styrde upp när de anlände till huset.

Elli och jag tog farväl av utsikten vi hade från balkongen.

Jag stod därute en lång stund och försökte memorera den, lite vemodigt.

Mamma kom och hämtade mig så åkte vi hem till dem en stund.
Kl. 12 var jag tillbaka i lägenheten och släppte in städarna från GMs städservice som flyttstädade.
1.210:- kostade det för hela lägenheten efter RUT-avdrag och värt varenda krona för att slippa skura kakel, tvätta fönster och rensa avlopp hela dagen.
Tillbaka till föräldrarna medans lägenheten städades och vårt handfat byttes (då vi spräckte det måndagen innan).

Kl. 16.30 var jag tillbaka igen och lämnade över lägenheten och nycklarna till nästa hyresgäst, Denis.
Per och jag höll kontakt under dagen och allt flöt på som det skulle, underbart!

Föräldrarna skjutsade upp mig och barnen på kvällen. 
Ett sovrum på övervåningen var färdigställt, så där sov vi under helgen.
Söndagspromenad i området medan Björn jobbar på i huset.

Då övervåningen inte var helt klar utan snickarna behövde ytterligare några dagar på sig att få den helt klar flyttade barnen och jag hem till mina föräldrar de dagarna medan Per sov i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar